Subject: FW: Paide Muusika- ja Teatrimaja
From: "Priit Toobal" <[email-masked]>
To: "Justiitsministeerium",Regionaal- ja Põllumajandusministeerium <[email-masked]>,Estella Põllu, "RAM Info"
Date: Thu, 3 Oct 2024 09:53:32 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Leian, et selle küsimusega peaks tegelema ka ministeeriumid, kes
omavalitsuste tegevuse üle järelevalvet teostavad.

Palun ministeeriumide seisukohta Paide Muusika- ja Teatrimaja kohviku ilma
konkursita rendile andmise osas.

Lugupidamisega,

Priit Toobal

From: Priit Toobal
Sent: Wednesday, October 2, 2024 9:43 AM
To: PPA korruptsioonivihje <[email-masked]>
Subject: RE: Paide Muusika- ja Teatrimaja

Tere,

Käesoleval juhtumil ei ole küsimus ju enam riigihankes vaid linnavara
kasutusse andmises, mis ei ole kooskõlas volikogu poolt kehtestatud
korraga. Linna vara anti kasutusse ilma konkursita eraettevõtjale ja see
on samuti üks korruptsiooni võimalus. Eraettevõtja, kellele linna vara
ilma konkursita (kuigi volikogu poolt kehtestatud kord seda ette näeks) on
samal ajal „juhuslikult“ linnavolikogu koalitsiooni ridadesse kuuluv
saadik.

Palun PPAle käesolevat juhtumit uurida.

Lugupidamisega,

Priit Toobal

From: PPA korruptsioonivihje <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, October 1, 2024 2:27 PM
To: Priit Toobal <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Paide Muusika- ja Teatrimaja

Tere!

Anname teada, et Politsei- ja Piirivalveamet ei ole asunud käesolevat
juhtumit uurima kuna vastavalt Riigihangete seaduse §-le 216 on RHS-s
sätestatud väärtegude kohtuväline menetleja Rahandusministeerium, kellele
saadeti antud juhtum ka kontrollimiseks.

Korruptsioonikuritegude büroo

From: Priit Toobal <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, September 30, 2024 11:51 AM
To: PPA korruptsioonivihje <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Paide Muusika- ja Teatrimaja

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere,

Edastan teile Paide linnavalitsuse seisukoha Paide Muusika-ja Teatrimaja
kohviku ruumide kasutamisele andmiseks ilma enampakkumist korraldamata.

Samuti lisan käesolevale kirjale oma seisukoha.

Ühtlasi palun infot, kas PPA on asunud käesolevat juhtumit uurima?

Lugupidamisega,

Priit Toobal

From: Priit Toobal
Sent: Thursday, August 29, 2024 9:39 AM
To: PPA korruptsioonivihje <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Subject: RE: PAMT

Tere,

Suur tänu kirja eest.

Soovin siia juurde veel lisada tänases Järva Teatajas avaldatu. Hankest
kirjutavas loos on lause: „Seejärel otsustas Paide muusika- ja teatrimaja
hanke kehtetuks tunnistada ja pakkus Põdrale ajutist lepingut kuni aasta
lõpuni“.

Paide linnavara valitsemise kord ei anna minu arusaamist mööda seesugust
võimalust. Kõik linna vara antakse kasutada enampakkumise (erinevad viisid
enampakkumiseks) teel. Enampakkumist „ajutise lepingu“ (mida see termin
üldse õiguslikult tähendab?) sõlmimiseks läbi viidud ei ole.

Lugupidamisega,

Priit Toobal

From: PPA korruptsioonivihje <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, August 29, 2024 9:33 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Priit Toobal <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: PAMT

Tere!

Edastame kontrollimiseks Priit Toobali vihje seoses Paide Muusika- ja
Teatrimaja hankega.

Korruptsioonikuritegude büroo

From: Priit Toobal <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 26, 2024 4:17 PM
To: PPA korruptsioonivihje <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: PAMT

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere,

Palun allolevas sotsiaalmeedias avaldatud loos olevat infot kontrollida ja
tuvastada, kas hanke koostamisel võidi toime panna seaduserikkumine.

Paide muusika- ja teatrimaja teatri kohviku hange käkiti ära

Juuni keskpaigast kuulutas Paide Muusika- ja Teatrimaja välja hanke,
millega otsis viieks aastaks muusika- ja teatrimaja kohvikusse
kohvikupidajat. Juuli keskpaigast oodati pakkumisi. Tähtajaks, 19.
juuliks, laekus kaks pakkumist.

Üheks pakkujaks oli senine kohviku rentnik OÜ Jaama Kohvik, kelle omanik
on Paide linnavolikogu liige Priit Põder. Teise pakkumise tegi mulle
kuuluv ettevõte OÜ Kildu Grupp. 23. juulil tegi hankekomisjon otsused:
tunnistas mõlemad pakkujad kvalifitseeruvaks ning kuulutas edukaks
pakkujaks osaühingu Kildu Grupp. Tähtajaks, 7. augustiks, hanke suhtes
vaideid ei esitatud.

12. augustiks kutsus teatrimaja direktor Jaanus Kukk meid kohtumisele.
Leppisime kokku, kuidas ja mis ajal kohviku avame. Samuti rääkisime läbi
eeltulevad üritused, kus toitlustust tarvis jne. Samuti leppisime kokku,
et teatrimaja direktor saadab lepingu, et see mõlemapoolselt
allkirjastada.

Asusime vajalikke ettevalmistusi tegema. Ostsime hulga köögitehnikat ja
pidasime läbirääkimisi töötajatega. Samuti on valmimisel koduleht ja muu
reklaamiga seonduv.

Mõned päevad hiljem selgus aga, et Priit Põder pöördus 7. augustil hanke
suhtes Rahandusministeeriumi poole (ei esitanud vaiet vaid tegi
ministeeriumile ettepaneku alustada hanke suhtes järelevalve menetlus).
Ministeerium saatiski 15. augustil Paide muusika- ja teatrimajale päringu,
kus hanke korraldamise kohta selgitusi küsib. Ministeeriumi kiri viis aga
Paide linnavalitsuse majandusosakonna ja Paide muusika- ja teatrimaja
juhid nii rivist välja, et need otsustasid 23. augustil hanke sootuks
kehtetuks tunnistada ja tühistada.

Hanke tühistamise põhjusteks tuuakse, et hankijad ehk hanke korraldajad
ise, Paide muusika- ja teatrimaja üheskoos Paide linnavalitsuse
majandusosakonnaga, viisid hanke valesti läbi. Käskkirjas märgitakse, et
hankes nõuti liiga suurt netokäibe olemasolu (hankes oli tingimus, et
pakkujatel pidi 2022. aastal olema vähemalt 200 000 eurone käive) ning et
hanke eeldatav maksumus oli halvasti põhjendatud. Kõik need tingimused ja
põhjendused kirjutasid hankesse needsamad inimesed, kes selle hanke nüüd
tühistasid.

Kangesti jääb mulje, et muusika- ja teatrimaja kohviku hanketingimused
kirjutati peamiselt sobivaks tänasele rentnikule, vallavolikogu liikme
Priit Põdrale kuuluvale ettevõttele. Justnimelt 200 000 eurose käibe piiri
ületas Priit Põdra OÜ Jaama Kohvik 2022. aastal. Sealt see number tuligi.

Nüüd, kui võitjaks ei osutunud „õige“ pakkuja, siis mängiti läbi plaan B,
mille tulemusena hange tühistati ja ilmselt alustatakse uuega. Nüüd on ju
aga tehtud pakkumised hankes osalejatele teada ja mingist ausast
asjaajamisest ja hanke teisest voorust ei saa juttugi olla.

Veel on kogu loos üks huvitav asi. Tänasel rentnikul kehtis leping kuni
19. juulini 2024. Paide muusika- ja teatrimaja juht pikendas aga lausa
kahel korral ilma igasuguste pakkumiste võtmisteta või väikehangeid
korraldamata tänase rentnikuga lepingut. Esmalt pikendati 20. juulist kuni
25. augustini ja seejärel 26. augustist meile teadmata ajani. Olen Paide
linnavalitsusele ja muusika- ja teatrimajale teabenõude esitanud, milles
uurin, mis alusel tänase rentnikuga uued lepingud sõlmiti.

Kui muusika- ja teatrimaja kohviku hankes osalemisest ühele oma Paide
tuttavale, kes sealsetes võimukoridorides hästi orienteerub, rääkisin,
siis ta ütles: „Priit, te ei saa seda hanget võita, ükskõik, mida pakute,
sest Priit Põder on sealsetele võimuolijatele vajalik.“ Ma ei tahtnud seda
uskuda, aga tänaseks pean tunnistama, et tal võis õigus olla.

Uut hanget veel välja kuulutatud pole. Meil on nüüd tõsine mõtlemise koht,
kas vaidlustada hanke tühistamise otsus või sellele raha mitte kulutada.
Samuti on mõtlemise koht, kas uues hankes osaleda. Tahes tahtmata tekib
küsimus, kas see uus hange viiakse ausamalt läbi kui see, milles juba
osalesime.

Lugupidamisega,

Priit Toobal
+372 506 2283
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
 <https://www.pohja-sakala.ee/>